جهان جواهرات

جهان جواهرات
نويسندگان

 

سنگ مرجان که به سنگ دريا نيز معروف است نوعي رسوب آهکي استخوان مانند است که از يک نرم تن کوچک که در آب​هاي آرام زندگي مي​کند به دست مي​آيد.کلني​هاي مرجاني توسط شانه​هاي خود تشکيل تپه​هاي دريايي و صخره​هاي مرجاني حلقه​اي شکل مي​دهند. اين صخره​ها توسط جانوران بسيار کوچک مرجاني به نام «پوليپ» که در حفره​هاي سنگ​هاي بستر درياها قرار مي​گيرند و از خود مواد آهکي ترشح مي​کنند به مرور زمان به وجود مي​آيند.

رنگ مرجان بستگي به عمقي دارد که در آن پيدا مي​شود و هر چه عمق بيشتر مي​شود، خوش رنگ​تر مي​شوند. مرجان در طيف​هاي مختلف سفيد، صورتي، قرمز و حتي سياه وجود دارد. ستاره​شناسان و متخصصان جواهر درماني بهترين رنگ مرجان را قرمز پررنگ مي​دانند. اين مرجان در سواحل غربي مديترانه در خليج بيسکي ، جزاير قناري ، مجمع​الجزاير مالزي و ژاپن يافت مي​شود و مرجان​هاي سياه رنگ در مالزي، شمال استراليا و درياي سرخ وجود دارد.

مرجان​​ها به گرما و اسيد و نيز هر نوع مايعات ديگر که گرم​کننده باشد بسيار حساس هستند پس براي نگهداري از مرجان آن را از اين مواد دور نگه داريد.

در گذشته​هاي دور بر اين باور بوده​اند که با به گردن انداختن سنگ مرجان از سحر و جادو در امان مي​مانند و اين سنگ چشم​زخم را از انسان دور مي​سازد.مرجان باعث تقويت قلب مي​شود، سيستم خون​سازي را فعال مي کند و در بيماران کم​خون و افرادي که فشار خون پايين دارند مورد استفاده قرار مي​گيرد. همچنين براي بهبود بيماري​هاي زنانه مفيد است.


منشأ مرجان از کلسيم است. به همين دليل بر روي استخوان​ها و به​خصوص بيماري راشيتيسم تأثير مثبتي دارد.

محل پیدایش: کلنی مرجان درسواحل غربی مدیترانه در خلیج بیسکی وجزایر قناری canary islands وجمع الجزایر مالزی وژاپن یافت می شود.

 

 مرجانهای سیاه رنگ در مجمع الجزایر مالزی وشمال استرالیا ودریای سرخ وجوددارند

 

مرکز تجارت مرجان:درتوره دل گرکوtorre del Grecoدرجنوب ناپل،واقع در ایتالیا می باشداخیرا مواد مرجانی از ژاپن ،استرالیا ،هاوایی نیز وارد بازارهای اروپا شده اند.

 

 واژه مرجان در زبان یونانی به معنای ناشنلخته است. کلنی های مرجانی توسط شاخه های خود تشکیل تپه های دریایی reef وصخره های مرجانی حلقه ای شکلreef atollرامی دهند این صخره ها توسط جانوران بسیارکوچک مرجانی به نام پولیپ که در حفره های  سنگهای بستر دریاها قرار می گیرندواز خودموادآهکی ترشح می کنند به مرور زمان به وجود می آیند.بهترین نوع مرجان دارای رنگی قرمز است وبه نام کورالیوم روبروخوانده می شود.

 

 در جواهرسازی فقط اسکلت های آهکی مرجانها مورد استفاده قرار می گیردو مرجانهای سفید ویاه وآبی رنگ نیز درجواهرسازی بکارمی روند.

 

 سنگ مرجان رسوب آهکی استخوان مانند مرجان آبی است، یک نرم تن کوچک که در آب های آرام زندگی می کند و در عمق 20 تا 1،000 فوتی یافت می شود. رنگ مرجان بستگی به عمقی دارد که در آن پیدا می شود: زیر 160 فوت رنگ آن روشن است. خوشرنگ ترین مرجان ها در عمق 100 تا 160 فوتی یافت می شوند. در طیف های مختلف صورتی و قرمز وجود دارد. رنگ آن معمولاً بین سفید تا صورتی و قرمز و سرخ است. مرجان های زرد رنگ، کرم رنگ، شکلاتی و حتی سیاه هم وجود دارد. ستاره شناسان و متخصصین جواهردرمانی بهترین رنگ مرجان که متعلق به سیاره ی مریخ است را قرمز پررنگ می دانند که شبیه به گیلاس نار است.

ویژگی های این جواهر:

 

  سیاره: مریخ

 

  رنگ کیهانی: زرد

 

  برج: حمل (فروردین)، عقرب (آبان)

 

  عنصر: خاک

 

  زمان: طلوع خورشید

 

  روز: سه شنبه

 

  فلز: طلای زرد و مس

 

  اگر صحیح استفاده شود:

 

  شغل های فنی و مکانیکی

 

 بلند پروازی و جاه طلبی

 

 موفقیت و پیشرفت سریع

 

 ویژگی های اکتسابی

 

 انرژی و انگیزه فراوان

 

 قدرت بدنی، زورمندی

 

 شهامت، گیرایی، فرماندهی 

 

  این جواهر از ابتلا به بیماری های زیر جلوگیری می کند:

 

  بریدگی، سوختگی و کبودی

 

 بیماری های خونی، بیماری های مربوط به سیستم عضلانی و نرمی استخوان جوش صورت و بدن

 

رنگ:قرمز،صورتی،سفید(سیاه وآبی)

 

 سختی:3-4

 

 وزن مخصوص:2.6-2.7

 

 رخ:ندارد

 

 شکستگی:نامنظم،سوزنی شکل

 

 سیستم کریستالی:هگزاگونال

 

 فرمول شیمیایی:کربنات کلسیم+منگنز+موادآلی

 

 شفافیت:مات

 

 ضریب شکست نور:1.658-1.486

 

 پراکندگی نور:ندارد

 


نظرات شما عزیزان:

اسکارلت
ساعت12:19---10 مهر 1393
خوشگلاشو انتخاب کردی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:38 ] [ a_p_s ]
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 44
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 23953
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 24
تعداد آنلاین : 1